الكتريكي آنلاين | 391 تنوع كالا| ارسال سريع و رايگان الكتريكي آنلاين | 391 تنوع كالا| ارسال سريع و رايگان .

الكتريكي آنلاين | 391 تنوع كالا| ارسال سريع و رايگان

توضيح هر لامپ هاي ال اي دي 9 وات از نظر ساختار

اين مطلب در 7 بخش ارائه ميشود كه در هر بخش به يك موضوع خاص در باره لامپ ال اي دي 9 وات مي پردازد

1_ال اي دي چيست

2_ مزايا و معايب لامپ هاي ال اي دي 9 وات

3_معرفي انواع لامپ هاي ال اي دي 9 وات

4_ توضيح هركدام از لامپ هاي ال اي دي 9 وات معرفي شد

5_ معرفي انواع لامپ ها از نظر ساختار
6_ توضيح هر كدام از ساختار هاي معرفي شده

7_چگونگي انتخاب يك لاپ ال اي دي مناسب

بخش اول(ال اي دي چيست)

LED مخفف واژه‌هاي Diode Light Emitted يا ديود ساطع كننده نور است. ديودهاي ساطع‌ كننده نور در اصل جزء خانواده‌ ديودها هستند كه زير گروه نيمه هادي‌ها قرار مي‌گيرند. خاصيتي كه LED ها را از ساير نيمه‌‌ هادي‌‌ها متمايز مي‌كند اين است كه با گذر جريان از آنها مقداري انرژي به صورت نور ساطع مي‌شود. LED ها تا اواخر دهه گذشته فقط مي‌توانستند سه نور آبي، سبز و قرمز توليد كنند. اين موضوع موجب كاربرد محدود آنها بود. اما امروز با رنگ‌هاي متنوعي از جمله فرابنفش، بنفش، آبي، آبي سبز، سبز، سبز زرد، زرد، نارنجي، قرمز، قرمز تيره، مادون قرمز و سفيد (خنك، گرم، طبيعي و …) در بازار وجود دارند. همين امر باعث كاربرد فراوان آنها در نورپردازي مدرن شده است.

 

 

 

بخش دوم(مزايا و معايب لامپ هاي ال اي دي 9 وات)

 

معايب:

در اكثر موارد خرابي لامپ LED به دليل مدار يكسو كننده آن است.
مدار يكسو كننده باعث افزايش قيمت لامپ مي شود.
در تمام جهات نور را نمي توانند ، ساطع كنند و اين امر باعث ايجاد نقاط تاريك در پشت چراغ مي گردد.
برخي محققان در مراكز تحقيقاتي دنيا بر اين باورند كه لامپ LED نبايد در خيابان ها و معابر استفاده شود. زيرا با توليد نوري همانند نور خورشيد ، بر سيستم شب و روز بدن انسان تاثير مي گذارد و باعث اختلال و ايجاد مشكلاتي مي شود كه هنوز به طور دقيق اين موضوع اثبات و يا رد نشده است.
زباله برجاي مانده از لامپ LED شكسته براي محيط زيست بسيار مضر مي باشد.
موارد منتشر شده از زباله لامپ LED در فضا عامل ايجاد بيماري مانند سرطان پوست است
مزايا:

در ساخت لامپ LED ، برخلاف ساير لامپ ها گازي و مايعي ، تكنولوژي نور حالت جامد بكار رفته است.
اين نوع از روشنايي نوين ، در مقابل شوك و لرزش مقاوم هستند.
در توليد لامپ LED از فناوري بدون سرب استفاده شده است.
روشنايي ال اي دي به عنوان نور سبز شناخته مي شود.
لامپ ال ئي دي از نظر زيست محيطي و انرژي بسيار مفيد است.
آژانس حفاظت محيط زيست ايالت متحده آمريكا نيز لامپ LED را تاييد مي كند.
طول موج فرو سرخ و فرابنفش در روشنايي توليدي توسط چراغ ال اي دي وجود ندارد.
بدليل عدم توليد امواج فروسرخ ، نور لامپ ال ئي دي با امواج راديويي تداخلي ندارد.
چراغ ال اي دي ضد آب است و شرايط دمايي آب و هوا در عملكرد لامپ LED تاثيري نمي گذارد.
بازه دمايي عملكرد اين نوع از تكنولوژي توليد نور ، بين منفي 40 تا مثبت 85 درجه سانتيگراد مي باشد.
لامپ ال اي دي در تمام نقاط كره زمين قابل استفاده مي باشند.
نقاط تاريك در اطراف لامپ ال ئي دي كمتر مشاهده مي شود.
طول عمر بالا و مصرف انرژي حداقلي لامپ LED در سيستم روشنايي
از نظر اقتصادي ، استفاده از چراغ ال اي دي براي تامين روشنايي ساختمان بصرفه است.
لامپ ها جديد از ولتاژ برق مصرفي متناوب شهري 220 ولت استفاده مي كنند.
 

 

 

بخش سوم(معرفي انواع لامپ هاي ال اي دي 9 وات)

 

1_لامپ ال اي دي خورشيدي

 

 

2_لامپ ال اي دي ديپ

 

3_لامپ ال اي دي اس ام دي

 

4_لامپ ال اي دي سي او بي

 

 

 

 

 

بخش چهارم(توضيح هركدام از لامپ هاي ال اي دي 9 وات معرفي شد)

 

1_لامپ ال اي دي خورشيدي:

انرژي خورشيدي و ال اي دي LED تركيب كاملي است ، مانند شير و كلوچه ! آنها در حالي كه از هر كدام بهترين ويژگي ها را دارند ، با يكديگر تركيب شده و بهترين و كم مصرف ترين سيستم را به شما ارائه مي كنند . چرا آنها اينقدر خوب با هم كار مي كنند ؟ خوب در اينجا چند دليل وجود دارد . لامپ هاي LED با برق DC كار مي كنند . استاندارد قديمي استفاده از CFL يا انواع ديگر لامپ ها در كاربردهاي روشنايي خورشيدي هميشه به نوعي مبدل براي راه اندازي نور نياز دارد . اين باعث از بين رفتن برق مي شد ولي انرژي خورشيدي با بزرگتر شدن و ذخيره اضافي باتري ، آن را جبران مي كند . از آنجا كه ال اي دي LED ها مستقيما از برق DC كار مي كنند ، ديگر نيازي به مبدل و يا برق اضافي براي جبران اين اتلاف نيست . اين بدان معناست كه خورشيد مي تواند با كارايي كارآمدتر در عين تأمين روشنايي بهتر در وات كمتر از همه بهتر باشد . ال اي دي LED ها به بهترين شكل و بازدهي ، نسبت لومن به وات را ارائه مي دهند يعني بسيار به صرفه هستند .

اين چراغ‌ها با كمك اثر فتوولتائيك كار مي‌كنند. سلول‌هاي خورشيدي مهمترين جزء در يك پنل خورشيدي است، زيرا اين سلول‌ها انرژي خورشيدي را مستقيماً به انرژي الكتريكي تبديل مي‌كنند. پنل خورشيدي، انرژي الكتريكي را در اينورتر جذب مي‌كند تا در باتري ذخيره و در لحظه يا بعداً استفاده شود.

سلول خورشيدي از تعداد بسياري كريستال سيليكون و شيميايي تشكيل شده كه لايه‌هايي با شارژ منفي الكتروني و فضاي شارژ مثبتي ايجاد كرده‌اند. با تابيدن نور خورشيد بر سلول‌هاي خورشيدي، الكترون‌ها برانگيخته شده و به سمت فضاي با شارژ مثبت حركت مي‌كنند. سپس الكترون‌ها به سمت سيم‌هايي كه از داخل پنل به باتري متصل شده‌اند، جذب مي‌شوند. پنل سولار Solar Panel در طول روز و با تابيدن نور خورشيد، باتري را كاملاً شارژ كرده و در طول شب با ضعيف شدن نور خورشيد، سلولهاي خورشيدي متوقف مي‌شوند. و هچنين انرژي خورشيدي مقرون به صرفه است شايد هزينه اوليه‌اي كه در هنگام خريد يك لامپ و پنل خورشيدي مي‌پردازيد زياد باشد، اما پس از نصب آن هيچ هزينه برقي پرداخت نخواهيد كرد، كه در بلند مدت باعث صرفه جويي در هزينه‌اي كه براي سيستم روشنايي پرداخت مي‌كرديد، خواهد شد. انرژي خورشيدي منبعي نامحدود است. انرژي خورشيدي پايان ناپذير است. تا زماني كه در مكاني زندگي مي‌كنيد كه نور خورشيد تابيده مي‌شود، هيچ دليلي وجود ندارد كه نتوانيد آن را در پنل ذخيره و از آن استفاده كنيد. نگهداري كمي نياز دارند و همچنين نيز از جمله مكان هاي كه ميشود در آن لامپ ال اي دي نصب كرد ميشو به...

حلق آويز
چراغ راه
مشعل نما
ريسه اي
به روز و خلاقانه
 

2_لامپ ال اي دي ديپ:

ال‌اي‌دي‌هاي DIP قديمي‌ترين نسل ال‌اي‌دي‌ها هستند كه با وجود اينكه هنوز كاربردهاي فراواني در صنايع مختلف دارند اما به دليل نواقصي كه داشتند خانواده هاي ديگري از ال‌اي‌دي‌ها طراحي و ساخته شدند كه كليه معايب ال‌اي‌دي‌هاي DIP را برطرف نمودند.

طول عمر مفيد اين خانواده حداكثر 15,000 ساعت مي‌باشد كه در مقايسه با نسل هاي جديد ال‌اي‌دي‌ بسيار پايين تر است.

از جمله محدوديت هاي ال‌اي‌دي‌هاي DIP مي‌توان به موارد زير اشاره كرد:

1- ميزان چگالي نوري به اين مفهوم كه در فضايي بسيار كوچك ميزان نور بالايي توليد شود.

2- توان هاي بسيار پايين ال‌اي‌دي‌هاي DIP و عدم امكان توليد با توان هاي بالا

3- عدم امكان استفاده از ال‌اي‌دي‌هاي DIP به منظور مصارف روشنايي و فقط محدود به كاربردهاي تزئيناتي

4- كم بودن طول عمر

اين لامپ ال اي دي در اوايل دهه ي 1960 از تكنولوژي ساخت لامپ LED ديپ استفاده شد و به لامپ LED قديمي يا معمولي نيز شهرت يافت. با پيشرفت تكنولوژي ساخت لامپ ، سيستم روشنايي در اوايل قرن 21 و به دليل تك رنگ بودن و بهره نوري پايين ، استفاده از اين نوع لامپ محدود شد. امروزه لامپ ديپ در موارد خاصي از جمله در چراغ راهنمايي و رانندگي ، بيلبورد شهري و در نمايشگر ها با امكان رويت در دور دست كاربرد دارد.

شايان ذكر است كه بهره وري و بازدهي لامپ‌هاي ال اي دي ديپ بسيار پايين‌تر از لامپ‌هايي است كه امروزه در بازار يافت مي‌شود. تراشه‌هايي كه در تولدي اين نوع لامپ‌ها استفاده مي‌ؤود از نوع دايره‌اي يا گلوله‌اي هستند.

 

3_لامپ ال اي دي اس ام دي:

مهتابي ال اي دي SMD نوعي لامپ اس ام دي است كه در توليد آن از تكنولوژي اس ام دي استفاده شده و به همين سبب داراي شار نوري بالا و توان مصرفي پايين مي‌باشد. اين مهتابي داراي CRI يا شاخص تفكيك رنگ بالاي 80 مي‌باشد كه به اين منظور اشياء قرار گرفته در گستره روشنايي آن بسيار نزديك به رنگ واقعي خود ديده مي‌شوند.و عبارت «لامپ اس ام دي » يا «چراغ اس ام دي » به اين معناست كه در روند ساخت برد الكترونيكي موجود در لامپ يا چراغ LED، آي سي‌ها، چيپ‌ها، ديود‌ها يا مقاومت‌ها با استفاده از دستگاه‌هايي كه به طور خاص به منظور استفاده در اين بخش طراحي شده اند از روي رول مربوط به خود با فشار باد، جدا شده و توسط قطع به برد متصل مي‌شوند. و به طور كلي به محصولاتي كه با استفاده از اين فناوري به توليد رسيده‌اند محصولات LED SMD گفته مي‌شود.

نكته اي بعدي در رابط منوتاژ لامپ اس ام دي براي مونتاژ دستي قطعات الكترونيكي SMD مي توانيد از سيم لحيم هاي نازك 0.4 موجود در بازار استفاده كنيد ولي اگر قصد توليد برد هاي الكترونيكي در مقياس نيمه انبود را داريد پيشنهاد ميكنيم استنسيل را با طلق هاي موجود در بازار با استفاده از دستگاه ليزر ساخته و استفاده نماييد. با اين روش كافيست طرح خود را با دستگاه ليزر روي طلق با توان بالا حكاكي كنيد. در نظر داشته باشيد كه اگر دستگاه را روي حالت برش تنظيم نماييد، لبه طرح بر اثر حرارت آب شده و استنسيل شما غير قابل استفاده خواهد شد. پس از آن با يك كاردك و مقداري خمير قلع مي توانيد قلع ريزي خود را شروع كرده و سپس قطعات را بچينيد. قطعات نصب سطحي (SMD) بر اساس ساختمانشان با المان هاي پايه دار DIP بسيار متفاوت مي باشند، و به چند گروه تقسيم ميشوند. اولين گروه، المان هايي پسيو – Passive SMD هستند.

انواع بسيار زيادي از SMD هاي پسيو مورد استفاده قرار مي گيرد، با اينحال بخش عمده ايي از SMD هاي پسيو شامل مقاومت و خازن در اندازه هاي استاندارد شده مي باشد.

قطعات ديگر شامل كويل ها (Coil)، كريستال ها (Crystal) در شكل هاي خاص خودشان، مي باشد. خازن و مقاومتهاي SMD در سايزهاي گوناگوني موجود هستند. در طرح هاي ۱۸۱۲, ۱۲۰۶ ,۰۸۰۵ ,۰۶۰۳ ,۰۴۰۲ و ۰۲۰۱ كه اين اعداد نشان دهنده ي ابعاد قطعه در صدم اينچ مي باشد. به عنوان مثال ۱۲۰۶ نشان دهنده ي ابعاد ۱۲ صدم اينچ در ۶ صدم اينچ مي باشد.

۰۶۰۳ : ابعاد قطعه ۶ صدم در ۳ صدم اينچ

ابعاد بزرگتر مانند ۱۸۱۲ و ۱۲۰۶ جزو اولين SMD هاي ساخته شده بودند و امروزه به گستردگي قطعات كوچكتر مورد استفاده قرار نمي گيرند با اينحال در بردهاي الكترونيك كه سطح توان بالا مورد نياز است يا در نيازمنديهاي خاص كه ابعاد بزرگتري لازم است مورد استفاده قرار مي گيرند. اتصال به برد مدار چاپي اين SMD ها از طريق نواحي فلزي در دو انتهاي المان صورت مي پذيرد.

 

4_لامپ ال اي دي سي او بي:

COB مخفف عبارت Chips on Board (ترجمه فارسي: تراشه ها روي صفحه) است. در اين فناوري تعداد زيادي لامپ ريز ال اي دي با توان پايين با فاصله كم و يك اندازه در كنار يكديگر و روي يه صفحه چيده شده سپس با ژلي از جنس سيليكا و يا رزين پوشش داده مي شود و با روشن شدن به صورت يك صفحه نوراني يك دست ديده مي شود.

از جمله ويژگي هاي اين تكنولوژي مي توان به عمر طولاني حدود ۵۰ هزار ساعت كه از ديگر منابع نوري قديمي تر است اشاره نمود، همچنين مصرف پايين انرژي و در عين حال توليد نور زياد باعث شده نظر مصرف كنندگان را به خود جذب كند. زيادي نور در ال اي دي ها در برخي از كاربردها مي تواند ويژگي هاي منفي اين ال اي دي ها نيز به شمار رود به اين صورت كه نگاه مستقيم به اين ال اي دي ها مي تواند باعث نور زدگي چشم شود. يكي از راه حل هاي رفع اين مشكل استفاده از پخش كننده هاي نور مي باشد. گرچه اين روش به ميزان قابل توجهي موجب اصراف و هدر رفتن نور مي شود. در لامپ هاي سي او بي به اين دليل كه نور را در مساحت بيشتري پخش مي كنند باعث خيرگي كمتر چشم نسبت به ديگر ال اي دي ها مي شود. ال اي دي به گونه اي طراحي شده كه مي تواند در ابعاد كوچك نوري، بازدهي بيشتري داشته باشد. به عنوان مثال يك منبع نور كوچك ال اي دي در بهترين حالت مي تواند در هر وات و به ازاي ۲۰ ميلي آمپر جريان تا ۲۴۹ لومن نور توليد كند، اين در حالي است كه يك منبع نور ال اي دي بزرگ تر قادر به توليد نهايتا تا ۱۶۱ لومن بر وات و به ازاي ۳۵۰ ميلي آمپر جريان مي تواند نور توليد كند. اين كاهش بازده نور به علت سايز بزرگ تر و جريان كشي بيشتر حاصل مي گردد. جهت حل اين مشكل لامپ هاي cob از مجموعه اي از لامپ هاي ال اي دي كوچك روي يك برد ساخته شده اند و اين يعني بازده نور بيشتر نسبت به ساير ال اي دي ها هدف از طراحي و توليد لامپ هاي COB ايجاد منابع نوري با بازدهي بالا مي باشد، به اين صورت كه با كاهش جريان مصرفي و گرماي توليد شده، روشنايي حاصل از آن كاملا به صرفه و اقتصادي است. از جمله مهم ترين ويزگي هاي لامپ ال اي دي سي او بي ميشود به اينك با پنهان شدن منبع نور مي توانيد نورپردازي هاي زيباتري را به وجود آوريد.با توجه به نور فوق العاده و با كيفيت مي تواند به شايستگي جايگزين لامپهاي فلورسنت شود.و صرفه جويي قابل توجه در مقايسه با آن ها انجام دهيد.

 

 

 

 

بخش پنجم(معرفي انواع لامپ ها از نظر ساختار)

1_ لامپ ال اي دي حبابي

 

2_لامپ دانلايت

 

3_لامپ فيلامنتي

 

4_ لامپ ال اي دي وال واشر

 

بخش شيشم(توضيح هر كدام از ساختار هاي معرفي شده)

 

 

1_ لامپ ال اي دي حبابي:

يكي از پركابردترين لامپ ها كم مصرف ساختماني كه در اكثر اماكن و اتاق ها به وفور يافت مي شود ، لامپ LED حبابي است كه در دما و رنگ مختلف با مصرف انرژي پايين موجود مي باشد. طول عمر اكثر اين نوع از انواع لامپ LED در حدود 25000 ساعت است و بهره نوري لامپ حبابي بين 120 تا 200 لومن بر وات است. يك پوشش مات پلاستيكي براي يكنواختي و پخشي نور نيز بر روي صفحه ال اي دي تعبيه شده است و بدنه اكثر آنها از پلاستيك فشرده است.

در برخي لامپ ها LED حبابي كه بدنه آلومينيومي دارند به دليل دفع حرارتي و انتقال گرما بهتر ، طول عمر اين نوع لامپ ها در حدود 50000 ساعت مي باشد و با ولتاژ 220 ولت برق شهري و فركانس 50 هرتز سيستم خانگي نيز روشن مي شوند. برخي ويژگي ها لامپ حبابي عبارتند از:

توزيع برابر ، گسترده و ملايم نور در فضا
استفاده از بدنه تمام پلاستيكي و مقاوم در برابر ضربه
نصب به صورت سرپيچي
رنگ ها مختلف روشنايي اعم از آفتابي ، مهتابي و يخي
 

2_لامپ دانلايت:

چراغ دانلايت، لامپي است كه درون سقف قرار مي‌گيرد و كاملاً احاطه مي‌شود. اين چراغ‌ها نور را به‌صورت پرتو باريكي به طرف پايين ساطع مي‌كند. از انواع دان لايت براي تأمين لايه نوري در معماري فضاي داخلي استفاده مي‌كنند. زماني كه چراغ‌ها روشن مي‌شود، محل نصب آن‌ها مثل نقاطي درخشنده به نظر مي‌رسد. اين ويژگي منحصربه‌فرد در چراغ دانلايت، باعث محبوب‌شدن آن در بين مردم است. چراغ دانلايت اسم‌هاي ديگري از جمله recessed light ، pot light و can light هم دارد. در ايران اين چراغ را به اسم دانلايت مي‌شناسند، اما بيشتر به چراغ سقفي توكار يا لامپ سقفي توكار معروف است در زابط كاربرد آنان هم مي بايست بگم كه دانلايت هاي مازي نور مي توانند يك انتخاب عالي براي نورپردازي خانه شما باشند . چرا كه آنها را مي توان در هر نقطه از خانه...

مثلاً ، اتاق نشيمن ، در اتاق خواب ، در حمام ، آشپزخانه ، و يا حتي در زير كابينت آشپزخانه بكار برد . چراغ هاي دانلايت همچنين از لحاظ مقدار و نوع نوري كه ارائه مي دهد بسيار انعطاف پذير هستند . به عنوان مثال ، آنها براي استفاده به عنوان نورپردازي كاري ، كه در آن شما به مقدار زيادي نور نياز داريد كاملا مناسب هستند . علاوه بر آن ، آنها همچنين براي نورپردازي محيطي نيز مناسب هستند . چراغ هاي دانلايت خيلي زيبا به نظر مي رسند ! مخصوصا اگر شما نمي خواهيد از چراغ آويز يا يك چراغ بزرگ در اتاق خود استفاده كنيد دانلايت هاي مازي نور بسيار ساده ، تميز و عالي هستند لب چراغ هاي Downlight ها از نظر شكلي به صورت گرد هستند. اما با اين وجود انواع مختلفي از دانلايت وجود دارد كه مي توانيد از بينشان انتخاب كنيد. تفاوت در درجه اول در نوع لامپ است كه شما استفاده مي كنيد. در حال حاضر رايج ترين نوع لامپ مورد استفاده در چراغ دانلايت لامپ هالوژني است اما شما به تدريح متوجه خواهيد شد كه لامپ هاي CFL (لامپ هاي فلورسنت فشرده يا همان لامپ كم مصرف) و لامپ هاي LED به دليل محبوبيت بيشتر انرژي مورد استفاده قرار خواهند گرفت. بسته به نوع لامپي كه شما استفاده مي كنيد، چراغ downlight مي تواند كم نور باشد.

 

3_لامپ فيلامنتي:

لامپ فيلامنتي نوعي لامپ ال اي دي است، كه شبيه به لامپ‌هاي رشته‌اي و قديمي ساخته شده است. اين نوع لامپ به دليل ديود‌هاي پراكنده، گرما را به راحتي پخش مي‌كند و به نسبت لامپ‌هاي ديگر گرماي كمتري توليد مي‌كند. اين لامپ تنها زيبايي ندارد بلكه مي‌تواند تا 90 درصد در مصرف انرژي صرفه‌جويي كند و هزينه‌هاي قبض برق‌ را به شدت كاهش دهد.

لامپ هاي اديسوني يا لامپ هاي فيلامنتي مدت زيادي نيست كه رايج شده اند اما در همين مدت كوتاه در بسياري از طراحي هاي داخلي و دكوراسيون فضاهاي مختلف مورد استفاده قرار گرفته اند زيرا با استفاده از اين لامپ ها مي توان طرح هاي خلاقانه اي ايجاد كرد و جلوه خاصي به فضا بخشيد .انواع لامپ فيلامنتي ال اي دي يا لامپ هاي تنگستني به عنوان المان ديزاين و تزئين فضا به كار مي روند و داراي حباب هايي با اشكال مختلف هستند كه از هركدام مي توان جهت نورپردازي استفاده كرد.

به طور كلي اگر بخواهيم ساختمان لامپ هاي فيلامنت دار را مورد بررسي قرار دهيم درمي يابيم كه اين محصولات از جديدترين لامپ ها هستند كه در واقع در دسته لامپ هاي LED قرار مي گيرند ولي كمتر گرم مي شوند همچنين از لحاظ ظاهر و نور شكل زيبايي دارند و نسبت به لامپ هاي رشته اي قديمي مصرف برق كمتري دارند. از انواع لامپ هاي فيلامنتي يا لامپ هاي اديسوني مي توان در لوسترها ، دكور منازل ، نورپردازي محيط هاي مختلف و غيره استفاده كرد. همچنين براي لوستر هاي داراي شيد(كلاهك) نيز استفاده از اين لامپ توصيه مي شود زيرا لامپ ها با حرارت بالا باعث سوزاندن اين شيد ها مي شود.اين لامپ ها براي لوستر هاي حبابي پيشنهاد نمي شود زيرا در اين گونه لوستر ها لامپ ها به ندرت ديده مي شود و استفاده از اين گونه لامپ كه بسيار زيبا تر از لامپ هاي ديگر مي باشد توصيه نمي شود و همچنين از لحاظ قيمتي نيز نسبت به بقيه ي لامپ ها گران تر مي باشد. اين لامپ به دو صورت پاتروم شمعي (E14)و پاتروم بزرگ(E27) موجود مي باشد در رنگ هاي آفتابي و مهتابي.

 

4_لامپ ال اي دي وال واشر:

وال واشر يك المان نورپردازي نسبتا جديد و كاربردي است كه از كنار هم قرار گرفتن چندين منبع نوري كه به طور معمول led است ساخته ميشود، اين محصولات قابل استفاده به عنوان پروژكتور نما نيز هستند. وال واشر ها محصولات روشنايي به جاي استفاده از پروژكتور ها هستند.

از مزاياي وال واشرها مي توان به بالا بودن فوكوس LED ها، هماهنگي كامل با سيستم DMX، بازدهي نوري بالا و راندمان بالا، توان مصرفي بسيار پايين در مقايسه با چراغ هاي معمولي و نورافكن ها، قابليت نصب در زواياي مختلف با امكان اجراي سايه و روشن در سطح ديوار و تداوم نور خروجي ثابت در طولاني مدت اشاره داشت.

كاربرد اصلي اين محصول در ايجاد روشنايي و نورپردازي بر روي ديوار ها، نماي ساختمان و ايجاد پرده نور در انواع سطوح از جمله ديوارها، پل ها و… است. از ديگر كاربرد هاي وال واشر مي توان به ساخت انواع چراغ هاي خطي رنگي (مانند پرچم) اشاره كرد. از وال واشر براي نورپردازي سطوح بزرگ(مخصوصا ديوارها) استفاده مي شود. وال واشر بيشتر براي نورپردازي در ساختمانهاي جديد كاربرد دارد. البته از اين المان ممكن است در موزه ها، گالريها و فروشگاهها و يا نقاطي كه يك سوژه نورپردازي كه سطح بزرگي داشته باشد استفاده شود و چراغ و روشنايي به كار رفته در ساخت وال واشر ها از نوع ال اي دي هستند. LED ها يكي از كم مصرف ترين و مناسب ترين لامپ هاي قابل استفاده براي روشنايي مي باشند. بر روي اين ال اي دي از لنزي براي تنظيم زاويه تابش نور استفاده شده است كه باعث مي شود كنترل بيشتري بر روي شرايط نور پردازي وجود داشته باشد. اين زاويه به طور معمول 30 تا 45 درجه را پوشش مي دهند. گفتني است در شرايط خاص و بنا به ضرورت مي توان لنزي با زاويه متفاوت سفارش داد.

LED هاي قرار گرفته به روي وال واشر ها مي توانند به طور متراكم و يا با فاصله اندك از يكديگر قرار گيرند كه در اين صورت نور بيشتر ارائه خواهند داد. اما همين وال واشر مي تواند از ال اي دي هاي كمتري استفاده كند تا نور كمتري داشته باشد.

 

 

 

 

بخش هفتم(چگونگي انتخاب يك لاپ ال اي دي مناسب)

براي انتخاب مناسب ترين لامپ ال اي دي براي خانه خود بايد به موارد زير توجه كنيد كه عبارتند از:

پايه لامپ ال اي دي
شكل ظاهري لامپ LED
مقدار نور و درخشندگي لامپ ال اي دي ( لومن )
رنگ روشنايي لامپ LED
 

براي خريد يك لامپ ال اي دي 9 وات خوب...

به اين ۰۹۱۰۸۸۲۹۰۹۰ شماره تماس بگيريد

يا

https://onlinelectricy از اين ليك خريد كنيد


برچسب: قيمت لامپ ال اي دي 9 وات پارس شهاب+لامپ ال اي دي 9 وات ليتومكس+قيمت لامپ 9 وات نمانور+لامپ 9 وات سقفي+قيمت لامپ 9 وات ايران زمين+لامپ ۹ وات افراتاب+لامپ ال اي دي 9 وات پارس شعاع توس+قيمت لامپ ۹ وات بروكس+،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ تير ۱۴۰۲ساعت: ۰۵:۱۸:۳۹ توسط:الكتريكي آنلاين موضوع: نظرات (0)

اسم كوروش در شاهنامه

در اين مطلب ما قرار براي آمد اسم در كوروش در شاهنامه دلايل محكمي را ارائه بديم:

براي فهم بهتر موضوع بهتر است كه اين ويديو را تماشا كنيد موضوع آنجا مفهومي تر است.

 

دليلايل مساوي بودن كوروش و كيخسرو:

 

1_ هر دو شخصيت به عقل و جلوتر بودنشون نسبت به زماني كه مي زيستند معروف بودن

 

 

 

2_تشابه اسم باستاني كيخسرو و اسم غربي كوروش كه مشه==> كئي هوسرو=كيروس

 

 

 

3_ متفاوت بودن طايفه اي پدر مادر هردو پادشاه يعني ==> پدر كوروش: كمبوحيه اهل پارس و مادرش ماندانا اهل ماد بود و كيخسرو پدرش سياوش اهل ايران فرنگيس مادرش اهل توران بود

 

 

4_ هر دو پادشاه از هنكام تولد تا 12 سالگي را دو از خانواده و سلطنت گذراندند

 

 

 

5_ هر دو پادشاه براي رسيدن به سلطنت با پدر بزرگ هاي مادريشان جنگ كردن كه ميشه==> كوروش با پدر مادرش آستياگ و كيخسرو با پدر مادرش كيكاوس جنگيد

 

 

 

6_هر دو پادشاه قبل از تولد به دليل خواب هاي مبني بر اينكه كه آنان قرار سلطنتشان را از آنان بگيرند را تهديد به مرگ ميكندد و هر دو به طريقي نجان پيذا مي كنند و و توسط يك چوپان بزگ ميشوند

 

 

 

7_ هر دو پادشاه قبل از مرگ اشون دو چيز را تعيين مي كنند كه ميشه==> شاه بعدي كه براي كوروش ميشه كمبوجيه و براي كيخسرو ميشه لهراسب و دومين چيزي كه تعيين مي كنند استاندار براي مناطق مهم كشور از جمله پايتخت

 

 

 

8_ هر دو پادشاه قبل از مرگ خواب مي بينند كه به آنان ميگه==> كه هنگام مرگت فرا رسيده

 

 

 

9_(مهم ترين دليل)==> ابوريحان بيرون يكي از بزك ترين دانشمندان ايران كتابي به نام آثارلباقيه دارد كه اين كتاب جمله بسيار مهم دارد كه ميگه==> كيخسرو كوروش است

 

 

 

 

نسبت به دلايل گفته شده نتيجه ميگيريم ==> كيخسرو =كوروش


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۱ تير ۱۴۰۲ساعت: ۰۵:۰۹:۴۳ توسط:الكتريكي آنلاين موضوع: نظرات (0)